Guru Agama mengaku 'Nabi' Ditahan




JAKARTA – Polis Indonesia menahan seorang guru agama berumur 48 tahun di daerah Kutai Timur, Kalimantan Timur, selepas dia mengaku dirinya ‘nabi’.

Polis percaya lelaki itu yang mengetuai kumpulan dikenali Rantau Bemban, telah memperdayakan pengikutnya untuk memberinya wang dan membenarkannya tidur dengan isteri mereka.

Majlis Ulama Indonesia (MUI) telah mengisytiharkan kumpulan itu sebagai kumpulan ajaran sesat, manakala polis sedang menimbangkan untuk mendakwa lelaki itu dengan pertuduhan menipu dan murtad, menurut laporan akhbar berbahasa Inggeris, Jakarta Globe pada Sabtu.

Kini lelaki itu menghadapi pertuduhan menipu dan menggelapkan wang. Siasatan mendapati pengikut Rantau Bemban diminta memberi wang kepada lelaki itu untuk membersihkan dosa dan jika mereka tidak mampu berbuat demikian, mereka perlu membenarkannya tidur dengan isteri mereka sebagai cara untuk membersihkan dosa.


Setakat ini seorang lelaki membuat laporan mendakwa diperdaya oleh guru agama itu untuk membayar Rp170 juta bagi membersihkan dosanya dan polis percaya puluhan lagi pengikutnya telah membenarkan isteri mereka tidur dengan lelaki itu bagi tujuan membersihkan dosa. – Bernama




Tak kan BACA jer KOMEN la Sikit..!!!

1 Response to "Guru Agama mengaku 'Nabi' Ditahan"

  1. budus telor betul..dah lor tipu mengaku nabi dorang percaya..pastuh..minta duit..senang2 je...klu aku satu sen pung x kuar org mcm tuh ..y serahkan isteri n anak tuh x tau nak komen betul2 otak simpan kt mna..mempercaya org biar guna akal..tu muka nabi...emosi lak...huhu..

    ReplyDelete

Jom Follow

Blog Terbaik

Follow on NetworkedBlogs