Pantun Keluhan Si Anak Dara Zaman Sekarang




Kucing berlari dua tiga,
Seekor sembunyi dalam kain,
Umur baru dua puluh tiga,
Mak dah tanya bila nak kawin.

Ikan haruan masak lemak,
Tersekat tulang di anak tekak,
Tak cukup dengan mak,
Makcik dan nenek pun tanya jugak.

Kain batik kain basahan,
Terkoyak tersangkut di mata joran,
Dulu masa sekolah mak pesan,
Jangan bercinta nanti ganggu pelajaran.

Panau banyak macam peta,
Belakang berbelang kena rotan.
Jadi budak baik mendengar kata,
23 tahun tak keluar ngan jantan.

Petang petang mandi kolah,
Rambut mengerbang banyak kutu,
Bila dah habis sekolah,
Mak kelam kabut cari kan menantu.

Anak kerbau mati tersepit,
Anak ikan mati di jala,
Pantang tengok lelaki baik sikit,
Asyik cakap 'terima je la'..



Tak kan BACA jer KOMEN la Sikit..!!!

4 Responses to "Pantun Keluhan Si Anak Dara Zaman Sekarang"

  1. 23..mak asyk btanye...xpe mak..tgu ye..jodoh 2 Allah dh ttapkn...ble...kt ne..ngn spe.. insyaAllah 1 ari nnti...amin...

    ReplyDelete
  2. muhammad bin ahmadFebruary 9, 2013 at 1:07 AM

    Me single,male penang,muhammad nama diberi,kalau sapa sudi mngambil hati kecil ini dan mnjaganya,saya amat hargai:D

    Perempuan only:D
    Umur saya belum 23,tp atas desakan keluarga,ingin mencari perempuan yg berumur 19-27 tahun,

    ReplyDelete

.......


Jom Follow

Blog Terbaik

Follow on NetworkedBlogs