Undang-undang Negara China - Bunuh Anak Kembar




Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.

“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”

Sifat keperimanusiaan di China rasanya sudah lama PUPUS, kenapa kami berkata begitu? kerana sudah banyak kes, cerita mahupun berita yang kita dengar mengenai bayi dimakan, kanak-kanak didera, kanak-kanak dipukul dan kes kanak-kanak yang dilanggar, namun tiada mana-mana pihak yang mahu tampil untuk membantu!

ish2 sampai kena bunuh anak tue....kesian anak yang tak berdosa kan?

Artikel Asal



Tak kan BACA jer KOMEN la Sikit..!!!

4 Responses to "Undang-undang Negara China - Bunuh Anak Kembar"

  1. Aduyai.. macam zaman jahiliah aje. Tapi, mmng terfikir oleh manusia bila manusia makin ramai kat mukabumi ni. Kalau dah sampai tak terkawal..

    Hootoh Tudia
    Baru saja membaca entri Gila Tutorial dan Panduan Blogger

    ReplyDelete
  2. kejam giler...campak baby atas gunung....kesian baby yg comel mati mcm tu...huhu.. :'(

    ReplyDelete
  3. sian nye baby tu... aku ni yg nak anak tak pernah dapat lagi... org lain senang2 je bunuh dan buang... sedih tul.....

    ReplyDelete
  4. Celaka sungguh negara China ni, lebih kejam dan hina daripada haiwan

    ReplyDelete

Jom Follow

Follow on NetworkedBlogs