Puas Selepas Kerjakan Pembantu Rumah dari Jepun



Aku ni saja nak bagitahu yang aku ni ada pembantu rumah untuk meringankan beban isteriku. Bukan nak riak dan kecoh-kecoh. 

Mengenai pembantu rumah tu, aku ambil anak dara jepun. Dia ni ok lah aku kira kerana menepati dengan kehendak aku. Dikala keboringan tak ada buat apa-apa, sesekali aku belai juga dia ni. Kekadang tu, orang rumah aku tersenyum lega gak bila tengok aku melayan sidia ni. Tak tau la, mungkin rezeki aku, isteriku tak da rasa cemburu pula tu. Alhamdulillah, dapat isteri yang macam ni kan.



Sepanjang aku berkahwin, dah tiga pembantu rumah ku yang hanya buat kerja rumah yang satu ni. Mula-mula aku ambil jepun tu. Kira boleh la, sebab aku jaga dia dgn baik. Dia bertahan selama 11 tahun dengan ku. tetapi bila aku tengok dia ni dah semakin berusia dan dah tak memenuhi kehendak, aku buat keputusan untuk menukar dengan yang lain. Dia ni aku serahkan pada jiran ku. Isteriku rasa sedih juga bila berpisah dengannya. Maklum la, selama ni dia lah yang banyak membantu.

Aku rasa tak kisah, sebab aku dah ada perancangan lain. Untuk yang ni, memang aku tak beritahu kat isteriku. Nak buat kejutan la konon. Kali ni aku ambil cina pulak. Pagi aku terminate jepun yang dah tua tu dan tengah hari aku bawa pengganti. Ha, yang ni istimewa sikit, bandannya lebih gempal sedikit, putih dan nampak montok. Gebu la katakan.

Tengah hari tu, agen pun sampai depan rumah ku bersama pembantu ku yang baru tu. Apa lagi, terkejutlah isteriku... dia terus tersenyum dan memeluk aku tanda kegembiraan. Apabila sampai depan pintu, isteriku cakap la jepun, aku diam aje,agen tu pun diam. Dia belek-belek, dia usap-usap untuk kepastian.

Dah masuk dalam rumah, aku cakap cina. Wah apa lagi, dia ambilnya passport cina tu, dia belek-belek lagi, sah cina katanya lagi. Kenapa tak ambil jepun katanya. Ha aku jawab selamba aje, yang ni besar putih gebu, mesti kuat. Jadi awak lagi boleh rehat sikit lagi. Yang jepun tu dulu aku ambil, yang masih remaja, comel tapi bodynya kiut... yang ni lak, montok... .macam disuntik-suntik gitu.hahhaha, puas hati... 

Biasanya, aku lah yang rasmikan dulu. haha, nak tengok power atau tak... huhuh, memang berbaloi, lincah aje dia ni... bila dah siap, aku pupuk-pupuk dia, lap-lap dia dan aku tidurkan dia. Maklum, hari pertama kan. Mestilah sayang, jaga baik. Isteriku tak kisah sangat, sebab dia tau, lagi banyak aku layan cina ni, lagi isteriku sayang kat aku.

Baru ajer sebulan bersama ku setiap hari, dah mula tunjuk ragam... aku bawa di ke kelinik. Aku dah rasa macam tak berpuas hati lak. Isteriku pulak, dah mula rasa tak seronok, bila dia tengok aku macam lesu aje. Tak ada semangat untuk membelai sicina ni.

Confirm, 3 bulan aje dia mampu melayan kehendak aku. Aku call ajen tadi. Aku kata aku nak terminate cina. Aku nak ambil jepun semula. Aku lebih berpuas hati dengan dia. Layanan bagus, boleh bertahan lama walaupun setiap hari 3-4 round aku kerja pembantu tu. Aku puas serba serbi. Aku tak rasa bimbang pun. Isteriku pun senang hati dan rela hati diatas perbuatan aku.

Dalam pada tu, aku kesian pulak dekat cina ni, selepas aku hantarnya ke kelinik, aku serahkannya pada orang lain pulak. Jiran aku ni, pembantu rumah dia baru aje lari sebab sakit nazak.

Aku suka dengan agen ni, kalau aku call, dia mesti datang. Kali ni dia bawa jepun pula. menepati seperti yang aku mahukan. Agen ni suka sebab aku selalu tak taggguh, terus bayar. Dia tak pening kepala, aku pun tak pening. Bila kepala tak pening, segala urusan berjalan dengan teratur.

Aku puas, isteriku juga girang. Jepun ni dah berkhidmat selama 2 tahun untuk membantu isteriku dan juga melayan kerenah aku dan anak-anak ku. Aku puas hati dengan servisnya. Berbaloi-baloi. Aku berharap,biarlah dia boleh bertahan dengan ku selama mungkin. Paling tidak pun, seperti yang pertama dulu, 11 tahun. Yang ni aku ambil lebih mantap, lebih montok lebih gagah.

Inilah yg terbaru, br 1 tahun aq guna

p/s : apa korang pikir haaahhh..?





Tak kan BACA jer KOMEN la Sikit..!!!

14 Responses to "Puas Selepas Kerjakan Pembantu Rumah dari Jepun"

  1. mne ade msin bsuh rosak org anta klinik..

    ReplyDelete
  2. la beli mesin basuh pn installment ker..

    ReplyDelete
  3. haha dr awal aku baca dah tau...barangan elektrik

    ReplyDelete
  4. tak ke haru, letak pic perempuan kiut 2 .. adooyai .

    ReplyDelete
  5. Aku igt kn phone or anything small electrical device... Haha... Terbaek...

    ReplyDelete
  6. oittu gmabo OKU MANAMI TU.....mane amik gambo tu nak gak

    ReplyDelete
  7. Lancau la admin. Potong stim je.. pepek admin busuk la

    ReplyDelete
  8. aku ingtkan kucing... hahaha

    ReplyDelete
  9. korang semua pukima nak mampos. isap buto bapak hang lagi sedap. aku suka buto orang2 tua

    ReplyDelete

Jom Follow

Blog Terbaik

Follow on NetworkedBlogs