Konsep Khemah Masa depan Menggunakan Tenaga Solar

Khemah ini memang sangat cool untuk digunakan kerana ianya memerangkap tenaga solar dan di ubah untuk menjana tenaga elektrik . Konsep Khemah masa depan ini menggunakan  tenaga solar dengan menggunakan kain photovoltaic di sekitar bahagian atas khemah. 

Kuasa ini kemudian disalurkan ke kantung wayarles mengenakan mana anda boleh meletakkan telefon anda dan lain-lain alat yang serupa untuk memastikan boleh di cas. Kain yang menyerap tenaga juga bergerak untuk dipadankan arah matahari untuk memanfaatkan sinaran itu pada setiap masa hari.

Memperangkap tenaga dan membolehkan alat untuk mengecas alat-alat gadget anda, Khemah Suria juga mempunyai teknologi Glo-Clacton dengan membenarkan pengguna ke khemah membuat khemah mula untuk cahaya mereka anda perlu longgar dalam bidang pada waktu malam atau dalam lokasi perkhemahan sibuk. Teknologi RFID juga digunakan dalam khemah.

Bayangkan, jika khemah jenis ini dikomersilkan, sememangnya awesome jika berada di mana jua, tiada masalah untuk mengecas gadget-gadget anda . Di zaman moden ini sememangnya ada saja idea-idea yang tidak mustahil untuk direalisasikan. Hebat! kan?



1 Response to "Konsep Khemah Masa depan Menggunakan Tenaga Solar"