Header Ads

Banyak Kegunaan Bedak Bayi Ni Rupanya. Nombor 4 Paling Tak Sangka!




Sebut je bedak bayi, sudah pasti dah tahu kegunaanya untuk apa kan. Sebenarnya, bedak bayi bukan diletak pada bayi sahaja, malah boleh digunakan untuk perkara lain. Banyak kegunaannya kalau korang nak tahu. Jom baca kat bawah ni:

1) Halang masalah kaki berbau

kalau korang jenis kaki berbau dan berpeluh, ambil bedak bayi dan letak sedikit dalam kasut.

2) Rantai tersimpul

tidak kira apa jenis rantai yang tersimpul, ambil bedak bayi dan letak pada bahagian yang tersimpul. Ambil jarum untuk melonggarkan rantai yang tersimpul

3) Lantai berbunyi

lantai kayu berbunyi? Tabur bedak atas lantai, kemudian sapu untuk memastikan bedak masuk di celah-celah lantai kayu.

4) Perabut berbau hapak

Taburkan bedak pada perabut lama korang untuk menimbulkan bau segar.

5) Susah tidur sebab cuaca panas?

Tabur bedak pada cadar dan korang akan rasa selesa dan segar malah lena untuk tidur

6) Buang pasir pada badan dengan mudah

Kalau korang pergi pantai, bawak bedak bayi ni dan tabur pada badan agar pasir-pasir yang melekat akan jatuh.



loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.