Header Ads

Satu Malam Dah Boleh Hilangkan Jerawat Kalau Guna 5 Cara Mudah Ni




Masalah jerawat di wajah memang mengundang rasa sakit hati kan. Nak hilangkan bukannya mudah. Guna bermacam jenis produk pun  kadang-kadang tak menyelesaikan masalah kulit jerawat ni. Jadi, apa jalan penyelesaian korang? Kalau buntu, jangan risau, kami ada 5 cara mudah yang korang boleh cuba dekat rumah. Kalau selalu amalkan, insyaallah hanya satu malam je, jerawat dah boleh hilang. Baca ni: 

1) Gel Aloe Vera

Nak lagi mudah, korang tanak pokok aloe vera dekat rumah. Ya, Aloe Vera sangat bagus kerana ia mengandungi kandungan anti bakteria yang boleh mengurangkan kemerahan dan isitasi kulit. Untuk hilangkan jerawat, korang sapu gel aloe vera di kawasan muka yang berjerawat okay.

2) Madu

Madu mengandungi kandungan antibiotik yang boleh membunuh bakteria

3) Bawang putih

Ya, ambil satu ulas bawang putih dan sapu di bahagian jerawat. Sebab? Jerawat mengandungi anti-bakteria yang boleh melawan jerawat. Caranya., korang hancurkan bawang putih dan tambah sedikit air. Sapu di bahagian berjerawat dan biar selama 10 minit. Ingat ya, pastikan bawang itu dicampur dengan air.

4) Ais

Ais salah satu cara rawatan yang bagus untuk kulit muka. Ais boleh mengecutkan jerawat korang. Boleh cuba buat dekat rumah. Letak beberapa ketul ais dalam kain dan tekat di muka berjerawat selama 3 minit.

5) Ubat gigi

Penrah dengar tak kalau nak hilangkan jerawat, korang sapu ubat gigi dekat jerawat tu? Hasilnya jerawat cepat kering. 

Kredit: THR gegar




Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.