Silakan Share! Simpan Hirisan Bawang Di Sudut Bilik Anda, Dan Inilah Keajaiban Yang Akan Terjadi


Sehingga kini banyak yang tahu tentang bawang cuma untuk bahan masakan. Walau sebenarnya, selain untuk banhan masak bawang banyak manfaatnya untuk kesihatan baik untuk pencegahan ataupun rawatan penyakit.

Ini bukanlah idea baru, bawang sudah dipakai oleh beberapa orang di Eropah untuk melawan wabak di sekitar awal 1900-an. Penyembuhan Ayurveda sudah memakai tampal bawang untuk dada atau kaki untuk menyembuhkan batuk, demam dan selesema selama berabad-abad. Mereka juga memakai tampal bawang untuk kurangkan rasa sakit serta keradangan pada sendi. Doktor homeopati juga memakai kemampuan penyembuhan dari bawang untuk menyembuhkan dari virus serta penyakit.

Bawang adalah sumber makanan kaya quercitin, flavonoid antioksidan kuat yang sudah boleh dibuktikan untuk menurunkan kolesterol, menghindar pembekuan darah, serta melawan asma, bronkitis kronik, demam, aterosklerosis serta jangkitan serta bahkan juga berkaitan untuk menghalang sebahagian jenis kanser.

Seluruhnya manfaat penyembuhan untuk penyakit-penyakit yang dinyatakan diatas beberapa besar dikerjakan melalui cara dimakan. Lantas untuk apa serta apa yang terjadi bila hirisan bawang diletakkan didalam bilik rumah anda?

Beberapa ibu bapa zaman dulu ada yang sering lakukan amalan khurafat dengan menaruh bawang merah diatas pintu rumah, tujuannya membuat perlindungan rumah serta keluarga anda dari masalah makhluk halus serta ilmu-ilmu hitam yang dikerjakan oleh orang jahat. Dengan cara yang berbeza, dari segi perubatan nyatanya memanglah ada fungsi dari bawang yang disimpan di dalam bilik.

Cuba ambillah beberapa butir bawang merah, irislah lantas masukkan kedalam mangkuk atau pinggan mangkuk serta tempatkan di dalam bilik. Biarkan untuk beberapa jam serta udara di bilik itu bakal jadi bersih. Di Inggeris, rutin menyimpan potongan-potongan bawang serta meletakkannya di sudut-sudut dalaman kerap dikerjakan. Hal semacam ini mempunyai tujuan untuk bersihkan udara dari virus yang boleh mengakibatkan pelbagai penyakit termasuk juga selesema.

Bila anda diserang selesema, selesema atau demam, selekasnya taruh potongan bawang yang sudah dipotong-potong sebanyak setengah mangkok didalam bilik. Bawang perlu dipotong-potong supaya bau menyengat bawang terekspose lantaran bau menyengat inilah yang bakal meneutralkan udara serta menyerap virus influenza dari hawa. Bila diletakkan didalam rumah untuk pencegahan penyakit, gantilah bawang tiap-tiap 3 hari sekali.

Potongan bawang boleh juga digunakan untuk menghilangkan bau. Jadi, bila bilik mandi, gudang, atau garaj dirumah anda udaranya beraroma busuk, letakkan potongan-potongan bawang disana. Bau bawang pada awalnya memanglah bakal tercium sangat menyengat, namun bau bawang yang menyengat itu bakal betul-betul bekerja. Lantaran bila menaruh bawang itu anda lakukan ketika malam hari, jadi keesokan paginya bau busuk yang sebelumnya ada di ruang itu bakal hilang.

Kongsi ini ke facebook supaya terbaca saudara, rakan serta jiran untuk menambah pengetahuan perihal alternatif pecegahan serta penyembuhan penyakit cuma dengan memakai bahan-bahan alami yang mudah didapat

0 comment... add one now