Ujian Jari Ini Boleh Menunjukkan Samada Anda Cantik Atau Tidak


Sering kali bertanya-tanya di depan cermin apakah anda cukup cantik untuk tackle lelaki yang berkesan dihati anda? Well, semua wanita pernah mengalami masa ini. Namun sekarang ada sebuah caramudah untuk mengukur kecantikan anda.

Sebuah ujian mudah boleh menunjukkan dua hal, wajah anda cantik atau tidak. ujian mudah inidinamakan ‘Beauty and Ugliness Pengenalan Method’ dipetik dari Metro. Dan teknik ini sangat popular di laman media sosial China, Weibo.

Begitu uniknya ujian ini, membuat banyak orang ingin tahu. Walaupun khabarnya, banyak selebriti di China cuba ujian cantik atau jelek ini. Seperti apa ya caranya?

Pertama, acungkan jari telunjuk anda, letakkan pangkal jari telunjuk pada dagu. Apakah bibir anda menyentuh jari atau tidak? Bila anda bingung, lihat gambar di bawah ini.

Menurut ujian ini, kalau bibir anda menyentuh jari, maka anda adalah orang yang cantik dan menarik. Namun bila tidak, anda tak masuk dalam kategori cantik dan menarik. Hal yang samaberlaku pada lelaki yang cuba melakukan ujian jari ini.

Namun para pakar mengatakan bahawa anda tak perlu bimbang kalau ternyata anda takdikategorikan cantik. Kerana ujian ini tak mengukur kecantikan secara keseluruhan. menurut Dr Mark Holmes, ini adalah ujian yang mudah untuk mengukur simetri dan seimbang pada wajah.

Kerana kecantikan dianggap sebagai sesuatu yang simetri dan seimbang. Namun ujian ini tidakboleh mengukur semangat dan keperibadian anda.  Jadi, bagaimana hasil ujian kecantikan anda, Ladies?

loading...

Loading...

0 comment... add one now