Cara Buang 'Wax' Pada Buah Anggur Yang Ramai Tak Tahu..


Memang geram dengan kan dengan bentuk, warna anggur. Nampak segar je di pasaraya. Nampak tak debu debu putih yang menyaluti anggur? Itu sebenarnya wax atau pun lilin untuk kelihatan buah dalam keadaan segar dan elok.

Apa yang anda boleh lakukan ialah..

1. Ambil sebiji bekas kosong yang bersih dan sudah diisi air. Titiskan beberapa titik Basic H. Dan masukkan buah anggur dalam bekas tersebut. Basic H bahan tanpa bahan kimia, tanpa toksik, dibuat daripada ramuan semulajadi iaitu ekstrak jagung dan kelapa. Sebab tu selamat kalau nak cuci buah buahan.


2. Gosok perlahan lahan setiap biji anggur tersebut untuk menanggalkan lapisan wax dan bahan kimia lain. Lepas tu bilas dengan air yang mengalir. 


Sebelum, anggur tu memang nampak keras dan berdebu. Lepas cuci, buah tu jadi lebih lembut, dan hilang debu. Basuh dengan air biasa pun tak boleh nak hilangkan debu debu ni tau! Sebab dia wax! Tapi bila basuh dengan Basic H, memang anggur tu jadi fresh dan segar semulajadi macam baru semalam petik. 


0 comment... add one now