Header Ads

(Video) Detik Menakjubkan Kanak-Kanak 2 Tahun Tolak Rak Untuk Selamatkan Kembarnya Terakam



Seorang kanak-kanak berusia dua tahun menjadi hero kepada kembarnya apabila berjaya menolak rak yang terjatuh memerangkap kembarnya itu dalam satu kejadian yang terakam menerusi kamera CCTV.

Brock Shoff dan Bowdy sedang bermain-main dengan rak tersebut sebelum peristiwa malang itu menimpa mereka.

Video itu dimuat naik di Facebook pada Ahad oleh ibu bapa kanak-kanak tersebut sebagai ingatan kepada ibu bapa lain agar sentiasa berhati-hati apabila ada perabut-perabut berat di rumah.

Menerusi rakaman video tersebut, dapat dilihat Brock berada dalam kesakitan apabila bahagian pinggangnya dihempap oleh perabut terbabit.

Bowdy, yang hanya tersepit kaki, berjaya keluar dan dengan pantas mencari jalan untuk menyelamatkan kembarnya.

Pada mulanya, dia cuba mengalih rak itu dengan cara mengangkat, tetapi gagal. Namun, cubaan menyelamat berhasil apabila dia menolak rak terbabit menggunakan tangan.


Menurut ibu kanak-kanak terbabit, Kayli, dia melihat dua beradik itu bermain seperti biasa selepas dia balik ke bilik itu. Bagaimanapun, rakaman CCTV merakamkan bagaimana Brock menangis menahan kesakitan.

Bapa, Ricky, memuat naik video berkenaan ke Facebook dengan berkata:

"Saya pada mulanya teragak-agak untuk memuat naik video ini. Tapi saya rasakan ianya bukan sekadar memberi kesedaran, malah menakjubkan.

"Kami sangat bersyukur dengan ikatan yang dikongsi oleh kembar ini. Kami tahu Bowdy bukan keseorangan ketika menggerakkan rak itu dari Brock. Sangat bersyukur dia (Brock) ok.

"Sila pastikan semua rak anda diskru dan dikemaskan ke dinding.", tulis Ricky.


Sumber: Siakap Keli





Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.