Header Ads

Wajib Baca..!! Kenapa Perlu Jemur Bantal tidur?




Dalam sebulan, berapa kali uolsss jemur bantal tidur? Bantal merupakan tempat paling senang bakteria dan kuman untuk hinggap dan tumbuh. Disebabkan itu, segala penyakit, alergi dan sebagainya datang punca dari bantal itu bersih atau kotor.

Jadi, untuk menghindari diri uolsss dari kena dengan pelbagai penyakit, sebaiknya uolsss rajin rajinkan diri jemur bantal bawah cahaya matahari. Sebab apa? Baca bawah ni.

1. Mencegah Lembab

Untuk pengetahuan uolsss, bantal diperbuat dari bahan yang boleh menyerap air. Ia tidak bebas lembab dan caranya hanya jemur di bawah cahaya matahari agar untuk mengelakkan ia jadi lembab. Jadi, kuman atau bakteria pun akan hilang.

2. Tingkatkan Volume

Bantal yang selalu dipakai akan jadi penyek dan untuk kembalikan ia kembang seperti biasa, uolsss jemur bawah cahaya matahari okay.

3. Cegah Sakit Leher

Bantal yang dijemur akan kembalikan nikmat tidur uolsss dengan lebih baik. Kadang-kadang, kita akan rasa tak selesa bila nak tidur, sebab? Keadaan bantal yang dijemur tingkatkan balik volume bantal tersebut sekaligus akan membuatkan kita dapat tidur dengan nyenyak. - Sehinggit Media



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.