Header Ads

7 Petua Ni Sangat Berkesan Untuk Rawat Masalah Sakit Gigi. Cubalah!




Ya, sakit gigi memang menyeksakan! Nak buat kerja pun tak boleh kan? Sekiranya korang sedang dalam masalah sakit gigi, meh cuba 7 petua berkesan kat bawah ni :

1. Sediakan segelas air suam dan campurkan sedikit cuka. Kemudian berkumur dengan air tersebut dan amalkan 3 kali sehari okay.

2. Ambil kapur sirih dan kunyah pada gigi yang sakit hingga jadi lumat. Korang kena amalkan cara ini hingga hilang rasa sakit gigi

 3. Cara seterusnya makan je buah belimbing dan juga sedikit garam

4. Tumbuk bunga cengkih dan letak pada gigi berlubang, ataupun  gigit  3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit

5. Kalau gigi berlubang nak guna getah pada tampuk buah betik muda pun boleh atau kaedah lain, korang ambil putik kapas dan sapu pada gigi yang sakit.

6. Ambil  seulas bawang putih dan tumbuk sampai lumat. Kemudian, masukkan sedikit cuka. Dah siap campur bawang putih dengan cuka, letak pada gigi geraham yang berlubang

7. Kaedah seterusnya, sapu sahaja getah pokok kemboja pada gigi yang sakit okay.




loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.