Header Ads

Anak² Merempat Di Tinggalkan Ayah Di Pusat Snooker. Kisah Anak² Ini Buat Ramai SEBAK !!!




Kisah pelajar perempuan SMK Seri Kota Puteri ini mula viral di media sosial. Membaca sedikit kisahnya, sudah membuatkan hati terasa dengan kesusahan yang dialaminya itu. 

Seawal usia remaja begitu, dia dan adik beradiknya yang lain ditinggalkan bapa yang entah kemana. Akhirnya terpaksa menumpang berteduh di pusat hiburan berkenaan. 

Pernah dibuang sekolah semasa tingkatan 4. Di waktu tingkatan 5 pula, dia datang untuk daftar seorang diri sebelum menghilangkan diri beberapa bulan kemudian. Bimbang pelajar yang mempunyai potensi ini ketinggalan, guru terbabit berusaha mencari dan memastikan dia berjaya. Hasilnya? Sangat tidak mengecewakan! 



Hidup merempat menumpang di pusat snooker bersama adik beradiknya yang lain. Inilah rumah mereka. Beraya, berpuasa, berteduh semuanya di sini, namun masih mampu untuk cemerlang dalam SPM

6A 1B 1C

Inilah kejayaan yang amat bermakna untuk adik Farah Marcella, pelajar SMK Seri Kota Puteri. 

InshaAllah saya punya kawan-kawan yang prihatin dan saya akan membantu pengajian beliau yang seterusnya. Saya harap anda sudi untuk bersama-sama membantu Farah Marcella. Maklumat lengkap akan dimaklumkan nanti. 

Anak ini tidak berkemampuan, ditinggalkan bapa dengan adik beradik yang ramai tanpa rumah. Kerap tidak hadir ke sekolah dan akhirnya dibuang sekolah semasa tingkatan 4. 




Masuk tingkatan 5, dia datang daftar dirinya sendiri. Beberapa bulan kemudian, dia menghilangkan diri lagi. Saya cuba mencari dia. Saya lihat dia susah dan jika tidak dibantu, ia merupakan satu kerugian kerana saya nampak dia ada potensi. 

Saya bawa dia pulang ke rumah, saya jaga dia, ajar dia, tuisyenkan dia. Hanya dalam tempoh dua bulan setengah sahaja, akhirnya atas usaha dia juga yang tidak mengenal erti penat lelah, dia berjaya! 

Allah, semoga dia terus diberikan kekuatan kecemerlangan di dunia dan akhirat.

Sumber: The Reporter



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.