Header Ads

Doa Supaya Terhindar Dari Ditipu, Dikhianati Dan Dianiayai..Mohon Sebar Dan Amalkankan..!!



Gambar sekadar hiasan

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Segala puji bagi Allah, Rabb sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad SAW keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.

Sahabat yang di rahmati Allah..

Ibubapa yang mempunyai anak lelaki dan perempuan perlu mendoakan mereka supaya sentiasa dipelihara dan dilindungi Allah SWT dari perkara-perkara yang buruk. Apabila anak sudah besar dan melanjutkan pelajaran di IPTA atau sudah bekerja. Ibubapa kenalah bertanyakan anak-anak, dengan siapa mereka berkawan? Jangan tersilap pilih kawan kerana banyak kes rogol, kes bunuh dan kes aniaya yang tak terfikir boleh berlaku.

Yang paling risau bila gadis dirogol kerana minum minuman yang dimasukkan pil khayal. Bila sudah sedar sudah terlambat kerana dara telah diragut oleh lelaki laknat yang berniat jahat. Wanita mudah ditipu terutama yang suka percaya orang asing yang baru dikenali. Bukan nak tuduh, tetapi sudah banyak kali dilaporkan dalam akhbar tetapi tetap berlaku juga.

Kadang2 berlaku kepadag anak lelaki yang baik. Tersilap pilih kawan boleh merosak masa hadapan. Percaya sangat pada kawan akhirnya terjerat diri sendiri.

Bukan senang nak cari kawan baru yang boleh kita kenal hati budinya. Jika dari kecil sama-sama bersekolah tidak mengapa. Tapi yang baru berkawan, nampak luaran baik tapi dalam hati tidak siapa yang tahu.

Selalu berpesan kepada anak-anak yang berjauhan. Sentiasa mengamalkan ayatul kursi dan doa pelindung diri dari sihir/syaitan dll.

Doa ini boleh juga diamalkan selain dari ayatul kursi. Sangat baik jika dimulakan dengan ayatul kursi dan doa-doa berikut. Semuga dipelihara diri dari perkara-perkara yang buruk. "Sediakan payung sebelum hujan".

InsyaAllah, sesiapa yang berniat jahat kepada anda akan terhalang niatnya dan mungkin dibalas perbuatannya sebelum berlaku kepada kamu. Hanya Allah yang berkuasa menentukan segalanya dan memelihara hambaNya yang beriman dari niat jahat orang-orang kafir lagi jahat.

DOA SUPAYA DIJAUHKAN DIRI DARI NIAT JAHAT SESEORANG


Maksudnya:

Sesiapa yang datang membawa amal baik (pada hari akhirat) maka baginya balasan yang lebih baik daripadanya dan sesiapa yang datang membawa amal jahat, maka mereka yang melakukan kejahatan tidak di balas melainkan dengan apa yang mereka kerjakan. 

DOA SUPAYA MENDAPAT KAWAN-KAWAN YANG BAIK


Maksudnya:

Ya Tuhanku, berikanlah kepadaku hikmah dan masukkanlah aku ke dalam golongan orang-orang yang soleh.


loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.