Header Ads

Ini Sebab Mengapa Gadis Bijak Selalu Overthinking..Walaupun Dia Sedang Bersantai Tetapi Mindanya Tidak Pernah Berehat..



Dia selalu mempunyai banyak perkara dalam mindanya. Walaupun dia sedang bersantai, dia sedang memikirkan sesuatu. Mindanya tidak pernah berehat.

Sebab itu, dia selalu overthinking, walaupun orang lain melihat perkara itu mudah. Apa yang perlu dipakai. Apa yang patut dimakan. Mana dia patut duduk. Berapa lama dia patut reply mesej.

Dia seorang yang bijak, bermakna dia akan memunyai pelbagai senario untuk setiap situasi. Dan apabila dia berfikir tentang perkara tersebut, dia membuatkan dirinya risau tentang perkara yang mungkin tidak akan berlaku. Dia tidak pernah senyap.

Dia terlalu memikirkan, kerana dia tidak suka berasa terkejut. Dia sudah terbiasa mengawal setiap situasi dan dia ingin merancang segala yang berlaku. Kerana itulah dirinya, seorang perancang. Dia suka untuk tahu ke mana hendak pergi, siapa yang akan berada di sana, dan apa majlisnya.

Dia tidak suka apabila dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan, apabila dia tidak tahu arah ketika memandu atau terserempak dengan orang yang tidak dijangka. Sebab itu, dia jenis perempuan yang menganalisa semua perkara secara mendalam. Setiap perkataan. Cara orang melihat dirinya. Nada orang yang bercakap dengannya.

Dia adalah perseptif (orang yang tajam daya tanggapan), maka dia melihat semua perkara yang orang ucapkan dan lakukan - dan dia memikirkan terlalu jauh tentang kelakuan tersebut. Disebabkan itu, dia seorang yang mengambil berat. Dia tahu apabila seorang kawan itu tersinggung dengan kata-katanya, apabila seseorang tidak membalas mesej kerana berasa bosan dengannya.

Dia cuba untuk membaca orang di sekelilingnya, supaya dia tidak melepasi batasan. Dia tidak ingin melakukan sesuatu yang bodoh, seperti jatuh cinta terhadap orang yang tidak merasakan yang sama atau mengganggu kawan yang ingin bersendirian.

Ramai yang beranggapan dia adalah seorang yang logik, tetapi dia juga orang yang paling sensitif. Hatinya sebesar otaknya. Oleh kerana itu dia berasa sukar, terlalu risau.

Sumber: Nakbebel



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.