Header Ads

Kerja Cuma 5 Hari, Pekerja ini Dibayar RM 83K- RM333K..Antara Gaji Tertinggi di Dunia Dengan Pekerja Terendah Di Bumi..



Ada yg menganggur ? Nak kerja 2-3 hari tapi gaji nak mcm PILOT ? Eh adaaaa…sapa ckp tak adaa…cuma nak pesan siap-siap, utk perkerjaan gaji paling masyuk di DUNIA nie, korang WAJIB bergambar kenangan sebelum gerak…bukan apa, takut pemergian kali pertama jadi pemergian kali terkahir utk hidup…selamat BEKERJA dan selamat MENINGGAL DUNIA…

Ketam merupakan salah satu jenis seafood yang popular, apalagi ketam besar Alaska ini, seekor je boleh dijual dengan harga hampir RM 666.00

Tapi memang ada alasannya kenapa disebalik harganya yang begitu mahal, kerana setiap ekor ketam Alaska yang ditangkap adalah sangat sukar dan berbahaya. Disebabkan penangkapannya yang sangat sukar dan berbahaya, maka untuk membayar orang yang sanggup menangkapnya juga sangatlah tinggi!

Pekerjaan ini merupakan salah satu pekerjaan paling berbahaya di dunia, kemungkinan untuk tercedera adalah 50 kali lebih besar daripada pekerjaan lainnya. Walaupun setiap tahunnya cuma ada 2 bulan untuk menangkap ketam ini, tapi setiap pekerja yang bekerja 5 hari saja sudah boleh mendapatkan RM 83k sampai RM 333k. Walaupun pekerjaan ini memberikan pulangan gaji sedemikian tinggi, orang yang rela melakukannya sangatlah sedikit.

Untuk menangkap ketam ini sangatlah berbahaya, di tengah laut mereka harus selalu memperhatikan apa yang terjadi di sekitar mereka, apalagi waktu menangkap ketam, mereka sangat mudah terkena serangan dari sepit ketam yang boleh menyebabkan mereka tercedera.

Apalagi, suhu di atas laut itu dibawah 0 darjah celsius, sedangkan semua pekerja harus bekerja di keadaan yang seperti itu sepanjang 20 jam setiap harinya. Pekerjaan yang begitu sukar dan berbahaya, setiap pekerja biasanya selalu pulang dengan banyak luka di seluruh tubuhnya, tetapi berbaloilah dengan gaji tinggi yang mereka perolehi.

Sebelum mereka turun kelaut, mereka akan makan bersama di sebuah restoran untuk berhibur, sama seperti menyambut hari perpisahan, kerana kepergian mereka kali ini tidak tahu apakah mereka akan pulang dengan selamat atau tidak. Seorang wartawan yang pergi menemuramah mereka mengungkapkan, ini sama seperti mimpi buruk dan kamu mungkin tidak ingin melihat ketam lagi. 

Bahkan dia mengatakan, semua pekerja ini menggadaikan nyawanya untuk bekerja, semoga mereka akan pulang dengan selamat !

Korang ada berani ke nak buat kerja macamni? Silakan share …



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.