Header Ads

Beri Bungkusan Duit Syiling Sempena Hari Guru, Apa Yang Pelajar Ini Lakukan Buat Gurunya SEBAK !!!




Sekadar berkongsi suka duka hari guru hari ini 16 mei 2017. Al kisah hari ini. Waktu rehat Kak Lia ke kantin sekolah. Tiba di kantin sekolah Kak Lia di tegur oleh seorg makcik kantin.

Mak cik Kantin: ustazah ni yang nama Jamaliah kan.

Kak Lia: ye saya makcik.( dalam hati macam pelik tiba² di tnya macam tu. Terfikir agaknya Kak Lia guru baru di situ mungkin sebab itu dia bertanya).

Mak cik Kantin: Tadi ada budak tertinggal kertas yang bungkuskan duit syiling. Tapi atas tu di tulis UNTUK USTAZAH JAMALIAH SEDAP NAMA . (mula kak lia ingat makcik ni yg puji nama kak lia sedap. sebab tak faham lagi situasi dan ceritanya). Tapi makcik dah bagi pada sorang ustazah yg lain tadi.

Kak Lia pun cakap ok makcik terima kasih. Kak lia terus pegi ke meja untuk duduk makan bersama guru2 yg lain.
Bila sampai di meja seorang ustazah bagi Kak Lia kertas yg berisi syiling yg di maksudkan oleh makcik kantin tadi. Bila dah tengok baru la Kak Lia faham apa yg makcik kantin sampaikan.

Di atas kertas ada ditulis HUDA BUAT. Bila masuk ke kelas..kak lia terus tanya. Siapa yg buat ni ada tulis nama ustazah tapi dia tercicir di kantin. Huda murid yg pendiam tak cakap apa2. Kak lia tanya….

Ini huda punya ke? Huda anggukkan kepala.

Huda nak bagi pada ustazah ke? Sekali lagi dia anggukkan kepala.
Duit syiling ni duit hudakan…huda nak bagi pada ustazah ke macam mana? Tanya kak lia.

Itu duit tabung saya. Saya kumpul nak bagi pada ustazah. Tetiba mata masuk habuk…ya allah…ustazah tak minta hadiah pun huda…sini ustazah peluk awak. Kenapa awak bagi duit tabung awak?
Saya tak ada duit banyak. Saya tak tau nak beli hadiah apa pd ustazah.

Ya Allah dah 10 tahun mengajar ini pertama kali amat tersentuh dengan hadia hari guru sebegini. Semoga murid ini membesar menjadi anak yg patuh dan taat pada perintah allah. Anak yg sangat solehah kpd ibu bapanya. Aamiin. -Jamaliah Amirul

Sumber: Sempoi Viral


loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.