Header Ads

Buka Paip Air Luar Rumah Mangsa Dan Pura-Pura Bagi Salam Suruh Tuan Rumah Tutup Air




Sejak semalam tular di laman sosial beberapa keping gambar dan cerita yang telah dikongsikan oleh seorang wanita bernama Sarah Sulaiman sebuah kejadian yang berlaku di rumahnya kemungkinan taktik terbaru penjenayah.

Menurut beliau, rumahnya telah didatangi oleh orang yang tidak dikenali memberi salam berkali-kali, beliau tidak dapat mematikan adakah orang yang sama namun, kali ini datang dengan modus operandi berbeza dengan membuka paip air yang berada di dalam kawasan pagar rumah.

Selepas itu suspek telah memberitahu air paip rumahnya telah terbuka dan meminta beliau (tuan rumah) untuk menutup paip berkenaan.

Apa yang pelik air paip rumah beliau dan jiran terbuka laju, sebelum itu paip berkenaan tidak terbuka, jika orang dari luar membukanya adalah mustahil kerana jauh.

Jom baca perkongsian beliau.

Cerita 1:


Semoga Allah melindungi kita semua daripada niat jahat manusia...

Kejadian petang tadi di Taman Air Tawar Indah, Teluk Air Tawar, Pulau Pinang 23/5/17 anggaran selepas Asar.

Tengah urut baby, dengar orang lelaki bagi salam... dengar suara jauh macam luar pagar lah.
Masa ni memang tak kuasa nak hendap kat tingkap sebab bulan lepas dah pernah intai ada orang lelaki dok bagi salam macam minta derma..

Tengah sibuk siapkan baby, dengar lagi suara tadi bagi salam tapi kuat sangat macam dah ada depan pintu rumah kat dalam.

Rasa tak sedap hati memang tak berani nak jenguk ke luar, cuma jalan ke pintu nak ambik baju baby dalam bakul.

Sampai kat pintu dengar bunyi air kuat macam hujan.... buat taktau jugak lah..

Elok bak balik dia tanya siapa bukak air kat luar, paip rumah sebelah pun sama.

Padahal pintu pagar depan berkunci, rumah sebelah pun berkunci!

Paip air memang dia bukak penuh air paling kuat.

Macam taktik nak suruh orang keluar rumah untuk tutup air tu kan?


Persoalannya dia panjat pagar nak bukak paip tu? Sebab nak capai daripada luar memang tak boleh ada tembok.

Hmm taktaulah apa jadi kalau aku intai luar nampak air terbukak tu pastu keluar tutup air.
Mungkin dia dah standby kat sebelah pagar? Nak samun?

Allahu... semoga kita semua dilindungiNya... skang pun dok berdebar2 lagi pikir apa jadi kalau keluar tutup air tu 😔

sharelah peringatan kat kawan2 mak2 korang...

Nota: ygan kondem pasaipa saya duk "luah perasaan" kat sini tu ni nak habaq. Bukan saja2 story panjang2. Ni nak bg peringatan kat semua tak kisah la sapa. Tak suka takyah baca senang. Dah buat report polis pun... beringat la utk semua jangan satgi jadi lagi kes kat family kita sebab depa taktau taktik ni...

- Kalau rajin baca komen dah banyak lokasi dan negeri penyamun guna taktik macamni. Jadi kita beringatlah sama2 😢

Cerita 2




Ni nak bgtau bulan lepas dia ni datang bagi salam banyakkkk kali siap tekan bell banyak kali lama2 kat setiap rumah termasuk rumah saya.

Tengok dari belakang pakai tudung kan? 


Bila dia patah arah sini semula rupanya lelaki tapi gaya dia pakai tudung tu mmg mcm perempuan.
Dengan keadaan semalam, bg salam banyak2 kali dan masuk (panjat?) ke dalam kawasan berpagar yang bersolex. Bukak paip air kuat2 dan bagi salam tak henti2 kuat2 dari jarak dalam.

Cuba bayangkan apa jadi kalau saya intai dan nampak paip tu terbukak? Mesti saya nak keluar tutup paip.

Apa jadi kat saya dan anak2? Dia mesti dah standby tepi pintu untuk teruskan niat dia?

Apa niat dia panjat pagar dan bukak paip macamtu ? Terdesak nak jual kerepek??

Saya bersyukur Allah padamkan niat saya untuk jenguk ke luar. Kalau saya buka pintu macam2 kemungkinan berlaku.

Kalau aku nak bagi derma tak perlu tunggu org terdesak panjat pagar bukak paip air. Kat pasar malam pun ramai org mintak derma lah! 

Harap tak jadi kat keluarga yg komen ni ya.

Terima ksih!!

Sumber: Siakapkeli


loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.