Header Ads

6 Pelajar Tahfiz Yang Sedang Berpuasa Syahid Di Pagi Jumaat (9 GAMBAR)



INNALILLAHIWAINNAILAIHIROOJIUN

Inilah kematian yang indah dan kita cemburui. Matinya di hari Jumaat, dalam keadaan berpuasa di bulan ramadhan dan dalam perjalanan menuntut ilmu. Kita sedang menyaksikan kematian ini sebagai SYAHID insyaAllah.

Berita sedih ini bukan sahaja buat warga Tahfiz City One Islamic Centre (CIC), khususnya buat pengasasnya sendiri, Dato' Adnan Hashim, bahkan juga turut dirasai getarannya di jiwa seluruh warga tahfiz dan rakyat Malaysia di seluruh negara.

Van CIC telah mengalami kemalangan di Telekong, Kuala Krai, Kelantan. Dikatakan van hilang kawalan di satu selekoh lalu terbabas dan terbalik di jurang serta merempuh sebuah rumah di situ.

Jumlah mangsa yang terlibat adalah 14 orang terdiri dari 2 ustaz dan 12 orang anak anak pelajar. Setakat ini diberitakan 6 orang telah disahkan meninggal dunia dan selebihnya cedera.

Dikatakan anak anak tahfiz ini sedang menuju ke Madinah Ramadhan Kota Bharu untuk menyertai program daurah tafsir Al-Quran pagi ini.

Kita doakan agar mangsa yang cedera dapat terus diselamatkan.

Takziah dari kami buat seluruh keluarga dan warga CIC amnya dan buat Dato' Adnan Hashim khasnya atas musibah ini. Semuga mampu sabar dan tabah menerima ujian yang amat berat ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

InsyaAllah RPWP akan menghantar wakil untuk turut sama menziarahi dan memberikan penghormatan terakhir kepada sekalian mangsa kemalangan yang terkorban.
.
.
Takziah, 
Takziah, 
Takziah..

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون
اللهم اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه.

Al-Fatihah,









Sumber: WARGA PRIHATIN



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.