Header Ads

Setelah di Belah, Ternyata Isi Perut Ikan ini Sangat Mengejutkan Orang Ramai



Aktiviti memancing ikan sememangnya adalah satu aktiviti yang sangat menarik dan seronok apatah lagi jika hasil tangkapan yang di perolehi itu sangat besar. Bagi anda yang sudah biasa memancing hingag ke laut dalam, anda sendiri pasti tahu betapa seronoknya memancing dan menangkap ikan di kawasan ini.

Begitu juga buat mereka yang menjadi nelayan. Pasti ada banyak perkara menarik yang berlaku sepanjang mereka kelaur mencari rezeki di lautan.

Sebelum ini banyak viral yang berlaku berkaitan dengan aktiviti nelayan yang menangkap ikan. Ada yang berjaya menangkap ikan sebesar manusia, ada yang menemui mayat ketika mahu mengangkat pukat, ada yang bertemu dengan saiz dan bentuk ikan yang palik, dan banyak lagi.

Terkini, video rakaman yang menunjukkan sekumpulan nelayan mengangkat naik seekor ikan yu telah berjaya menarik perhatian ramai orang. Nelayan tersebut merasakan aneh apabila seekor ikan yu yang mana badannya bersaiz biasa namun perutnya besar luar biasa.

Nelayan tersebut penasaran dan mahu tahu apakah isi dalam perut ikan yu itu lalu tidak teragak-agak perut ikan itu di belahnya. Sangat memeranjatkan!

Di ingatkan ada objek lain atau haiwan lain dalam peru ikan yu itu.Setelah perutnya di potong, terdapat dalam 34 ekor anak ikan yu yang keluar dari perut ikan tersebut.

Maka nelayan itu sedar bahawa ikan yang di tangkap dan perutnya yang di belah itu adalah ikan yu yang sedang hamil. Kumpulan nelayan tersebut membuat keputusan untuk membuang semua anak ikan yu terbabit ke dalam laut supaya mereka dapat meneruskan kehidupan walau tanpa ibu mereka.


Rata-rata netizen yang menonton video itu ada yang marah, sedih dan tidak sampai hati untuk menonton video berkenaan. Ada juga yang berpendapatn perbuatan itu boleh mengundang perkara yang tidak elok jika menurut kepercayaan mereka yang sering ke laut.



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.