Header Ads

Wanita Beri Kawan Lelaki RM630,000 Supaya Menjauhkan Diri Darinya Selepas Tak Tahan Diganggu




Jika anda sering diganggu oleh seseorang pelik yang menyukai anda, apa yang akan anda lakukan?

Seorang wanita bernama Lee di Beijing, China memberikan seorang kawan lelakinya yang dikenali sebagai Kang wang sebanyak RM630,000 supaya berhenti dari menganggu dan mengejarnya.

Namun, ada cerita silam disebalik kisah Lee dan Kang ini. Menurut WOB, Lee dan Kang adalah kawan baik sejak kecil lagi.

Difahamkan, Lee merupakan 'cinta budak-budak' Kang selama 10 tahun selain kedua-dua mereka juga adalah rakan sekolah. Bagaimanapun, Lee tidak menggemari Kang dan sudah banyak kali menolak cinta dari Kang.

Tapi itu tidak menghalang Kang dari mengejar cinta idamanannya. Kang percaya satu hari nanti Lee akan nampak keikhlasan hatinya. Disebabkan itu, Kang terus mengejar Lee.

Kang akan sering kali meminta Lee menemaninya untuk keluar makan malam dan selalu menunggu di tempat kerja Lee dengan sejambak bunga.

Namun, Lee langsung tidak merasa terharu dengan tindakan Kang itu. Malah, dia merasa terganggu kerana semua fikir Kang adalah teman lelakinya. Disebabkan itu juga, lelaki-lelaki lain tidak berani untuk mengganggu Lee kerana berfikir dia sudah mempunyai hubungan.

Malah, pernah sekali Kang cuba membaca surat cinta di hadapan orang ramai dan ditampar oleh Lee. Namun itu langsugn tidak menggugat semangat Kang untuk terus mengejar cintanya.

Akhirnya, Lee tidak dapat tahan lagi dan mengambil keputusan untuk menawarkan satu tawaran kepada Kang. Lee, yang datang dari keluarga kaya, menawarkan Kang wang RMB1 juta (RM 628,000) untuk menjauhkan diri darinya menerusi satu kontrak yang perlu ditandatangan oleh Kang.

Selepas berfikir panjang, Kang akhirnya menandatangani surat terbabit namun pada hari yang sama dia mengoyak surat itu selepas 'tersedar' bahawa cinta sejatinya lebih penting dari wang.

Lee, yang menyangka hidupnya akan kembali tenang, terduduk menangis.

Setelah itu, Lee mengambil keputusan untuk membuat laporan polis sahaja dan Kang sudah pun bersumpah dihadapan polis untuk tidak mengganggu Lee lagi.

Kang juga meminta maaf atas tindakan mengarutnya itu.

Walaupun ketabahan yang ditunjukkan oleh Kang boleh dipuji, tetapi sampai sanggup baca surat cinta depan orang ramai tu dah melampau kot.

Sumber: Siakapkeli


loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.