Header Ads

6 SEBAB PELIK Kenapa Israel TAKUT Dengan Briged Al Qassam. No #4 Sangat WOW



Isu pembantaian Israel terhadap warga Palestin di Masjid Al Aqsa, kiblat pertama umat Islam ini mula mendapat perhatian dunia. Kemuncaknya, Briged Al Qassam dari Gaza telah beri kata dua kepada Israel.

Persoalannya apa hebatnya Al Qassam ni sampai Israel pun boleh berubah keputusan. Ikuti jawapannya di bawah.

BILANGAN ANGGOTA AL QASSAM YANG SEDIKIT TAPI BERKUALITI

Briged Al Qassam adalah sayap ketenteraan HAMAS mempunyai seramai 30’000 keanggotaan. Israel laknatullah pula yang kononnya diakui menduduki tempat ke-4 Tentera terbaik dunia memiliki keanggotaan seramai 720’000 orang masih belum mampu meranapkan pertahanan Briged Al Qassam. Perlu ingat, Israel memiliki keupayaan ketenteraan yang canggih dan mempunyai sekutu rapat yang memberi dana dan sokongan padu kepada mereka.

Umpama langit dan bumi bukan kalau dinilai kedua dua pasukan. Persoalannya, hari ini sudah masuk hari ke-39, Israel masih gagal mengambil tanah Gaza walaupun sejengkal! Ini rahsia kekuatan Briged Al Qassam

1. UNIT KOMANDO AL QASSAM YANG LICIK

Keberanian komando Al Qassam terkenal dalam strategi peperangan pelbagai. Sebahagian besar kematian tentera Israel adalah disebabkan oleh serangan darat Komando Al Qassam. Operasi dilakukan secara tersusun dan mesti dilakukan selama dua minit untuk melakukan serangan dan berundur semula ke terowong. Strategi yang menonjol adalah jerangkap samar yang mampu memusnahkan kereta kebal Israel dengan alat kawalan jauh.

2. TERTUBUHNYA SKUAD AMFIBIA AL QASSAM

Buat pertama kali dalam sejarah, negara haram Israel dapat ditembusi melalui jalan laut. Skuad ini dikenali sebagai skuad amfibia. Jumlahnya tak ramai tapi cukup membuatkan musuh tak lena tidur malam. Mereka berjaya menyelinap ke sebuah kem tentera dan melakukan serangan darat secara berdepan.

3. PEMILIKAN ROKET R-160 BERJARAK JAUH

Israel kan dalam Palesin dan Palestin pun dalam Israel. Jadi jarak kedua negara ini sangat dekat dan rapat-rapat. Dengan adanya stok roket R-160 ini, Israel selalu berfikir dahulu sebelum buat apa-apa ancaman. Roket ini mampu menjangkau sehingga 160km dan pernah berjaya dilancarkan ke Haifa, bahagian paling utara negara haram tersebut. Tiada lagi tempat selamat untuk rakyat israel.

4. SENJATA PENEMBAK TEPAT “GHOUL” BUATAN SENDIRI

Sniper atau senjata penempak tepat yang diberi nama Ghoul ini mampu mencapai jarak sejauh 2km sedangkan sniper biasa hanya mampu pergi sejauh 1km sahaja. Senjata ini dipercayai mempunyai keupayaan teleskopik. Dan paling best adalah senjata ini adalah buatan Palestin dan banyak negara pun mula berminat untuk memilikinya.

5. PELANCAR ROKET ANTI IRON DROME

Ini sangat memeningkan Israel dan sekutu rapatnya, Amerika. Sistem Iron Drome yang didakwa sebagai sistem penangkas roket terbaik dunia boleh bocor juga di tangan teknologi roket Briged Al Qassam. Ini memalukan Israel dan Amerika sehingga memaksa Amerika mengeluarkan jutaan dollar untuk menyediakan teknologi baru iron Drome.

6. MEMILIKI PESAWAT TANPA PEMANDU DRONE

Sekali lagi Israel dimalukan setelah Ababil, nama pesawat tanpa pemandu DRONE pertama Briged Al Qassam membuat tinjauan udara di tanah haram israel tanpa disedari. Kehebatan ini diakui sendiri oleh Israel hingga terpaksa menanggung rugi dan malu teramat. Ayuh kita doakan kemenangan buat umat Gaza dan Palestin.

Sumber: http://khalifahmailonline.com



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.