Header Ads

Kahwin Kali Kedua Tanpa Pengetahuan Isteri,isteri Nekad Potong Burung Suami




Cemburu memang kadang-kala boleh merubah sifat seorang wanita jika emosinya sudah tidak terkawal.Seperti dalam kisah benar ini,seorang isteri sudah nekad untuk memotong “burung” suaminya kerana sakit hati setelah suaminya berkahwin lain secara diam-diam.

Hal ini terjadi karana kecemburuannya yang sangat besar kepada suami.Kami yakin anda juga pasti memahami perasaaan seorang wanita jika cemburukan.Manusia yang tidak dapat mengawal perasaan cemburu ini boleh membuat perkara-perkara gila yang akhirnya mendatangkan rasa penyesalan dalam diri.

Kejadian ini berlaku di Indonesia.Endah (49), isteri yang memotong alat kêlâmin suaminya iaitu Endang (51) telah ditempatkan dihospital Polsek Sumber Jaya, Lampung Barat, Kamis (6/2016) sekitar pukul 8 malam.Menurut polis dari Sumber Jaya, Komiseri Ruzwa Bahri, mengesahkan penangkapan Endah.

Menurut Ruzwa Bahri, penangkapan Endah dilakukan ketika ada seorang penduduk tempatan melihat seorang perempuan berjalan di jalan raya wilayah Sumber Jaya, Lampung Barat, yang ternyata adalah Endah, isteri kedua Endang (korban yang kèläminnya dipotong).

Sementara itu keadaan Endang (51), dikatakan stabil dan semakin pulih.Meski begitu, polis belum mendapat keterangan sepenuhnya daripada Endang untuk mendalami kes pemotongan “burung” oleh istri keduanya bernama Endah (49). Endang masih dalam keadaan trauma dan selalu menangis jika ditanya mengenai peristiwa yang menimpanya. Baik ditanyai polis atau ditanya oleh ahli keluarganya.

Edi (21), anak Endang dari istri pertama, menerangkan, saat ini keadaan ayahnya sudah semakin baik. Meskipun untuk aktiviti seperti makan dan mandi, belum boleh dilakukan secara normal. Untuk buang air, Endang menggunakan salur kecil yang dipasang doktor.

Meskipun kejadian ini sudah berlalu lama, namun hendaklah kita mengambil pengajaran daripada kisah ini dalam hal-hal berkaitan keluarga. Setiap masalah ada penyelesaian,jangan diambil jalan mudah dan mengikut emosi. Akhirnya diri yang merana dan rasa penyesalan menyelubungi diri.Semoga bermanfaat.



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.