Header Ads

Kisah Suami Dapat Isteri Pemalas, SIAPA Tahan Main FB Je…Tindakan Suami INI AKHIRNYA Membuatkan Isteri Beliau..




Assalamualaikum Admin.. Sy nk inbox admin dlm KRT. tapi xde tekan button dr time yg dinyatakan..jadi sy menulis disini saja. Harap Admin dapat Hide kan mesej saya ye..

Camni, sy da kawin hampir 2 tahun. Dan dikurniakan sorang cahaya mata. Isteri sy ok..xde masalah apa. Cumanya dia agak lambat dalam buat sesuatu yang saya suka..iaitu kemas rumah, urus mop lantai..sawang..basuh baju..lipat baju..urus hal anak.

Kalau bab masak.. isteri sy mmg pandai masak..laju kedapur..

Saya sebenarnya bkn kuat makan pun..ckup sekadar ade mkn nasik ..lauk x kisah apa2. Cuma nya..isteri sy bab hal dapur dia cepat..

Saya kalau cuti saya menggalas tugas basuh baju..kemas rumah..angkat kain..lipat kain..jaga anak.. semua sy buat.sy x ungkit..tapi itu la saya..saya cepat buat kerja.. kdg2 tu bila sy balik keja..dia bertempek atas katil.. baju x lipat.

Sapu sampah bwh bangku..bwh katil..sawang.. x dibuatnya.Bkn x suruh..suruh..tapi ade la kejap dlm smggu dia rajin..pastu back to normal.. penah gak sy melenting marah..tapi faham je la.dia menjawab ..katanya..dia bkn malas sgt pun.. dia ungkit rajin dia tu yg jarang2 buat bulan lps..padahal hati saya nk dia peka semua keadaan rumah mcm org lain yg cepat dan rajin buat keja umah. Kms umah..bila sy tegur..mula sentap..gaduh..

Kadang2 saya, rasa malas nak balik keja yg sepatutnya time balik keja. Kadang2 terpaksa menipu kata bini saya ade overtime..sbb nya saya terbayang..bila sy balik keja..badan penat.. isteri bertempek atas katil..tidur atau main fb.. anak pulak meragam..rumah kain baju xbasuh ade yang x lipat..kalau sy balik ditambah badan penat..sy buat semua tu satu persatu..mana tahan

Hal ini berlarutan sampai skrg.. skrg sy malas nak tegur apa2. Sy tunjuk kan keja sy depan dia..tapi dia seolah2 xde perasaan utk berubah yg lebih baik.

Nak kata dia penat? Jaga anak? Masak? Saya rsa tak juga. Sbb anak ok je. Xde lah buas sangat..nk kata penat masak? Apa lah sgt makanan kami berdua tu yg dimasaknya…

Selebihnya dia bertempek atas katil..main hp..facebook..wsap. kdg2 anak nangis2 pun dia lambat siap2kan dan faham utk redakan.

Saya penah terfikir rasa tak tahan dalam hati.. rasa nak cari pengganti yang lain..tapi sy tak mampu dan kesian fikirkan dia yg tak de ibu. Kesian fikirkan anak nanti..jadi masalah lain pula. Jadi dalam sedar tak sedar.. saya mampu berdiam je..simpan 1000 perasaan menyesal kerana tak selidik hal ni sebelum kawin.

Saya mahu dia cepat buat keja je..dalam hal kekemasan rumah. Sapu sampah..kemas umah..mop lantai..sawang semua tu.. tak perlu la disuruh baru nak buat. Dan tak perlukan setakat seminggu dua rajin pastu back to normal. Zaman bujang nya bila diselidik memang begitu..kata adik beradiknya..

Harap sangat.. semoga status ni tak dikecam byk pihak..kalau nak share ok lah..Moga2 wanita diluar sana ambil iktibar atas semua ini.. Terima Kasih Admin

Sumber : Kisah Rumah Tangga


loading...
Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.