Header Ads

Perkahwinan Kami Menuju Neraka, Sebulan Nikah Saya Teruk Didera




Cerita ini dikongsikan oleh seorang wanita malang yang baru bernikah dengan suaminya ada Mei bulan lalu di laman sosial facebook page Kisah Rumah Tangga.

Menurut wanita malang ini lagi, dia baru sahaja menlangsungkan pernikahanya teruk didera oleh suaminya sendiri. Mari ikuti luahan wanita ini agar kita mangambil iktibar dari cerita ini.

Salam .. Admin tolong hide kn profil sy ye..skdar berkongsi kisah sy dlm rumah tangga yg bru saje dibina suami sy ni anak emak ..

Prmulaan nye cmni..dri pknlan hmpir 3tahun lbh kami pon buat kputusan utk mghalalkn hubgan ini..13 / 5/17 sah laa sy mnjdi isteri sidia..dan brharap akan ada kbhgiaan yg akn mnanti dlm pjlanan idup berumah tgga..tp ibaratkn sgkakn hjan smpai ke ptg..tp rupanye ada hujan ditengahari .. sangkakn bhgia brsama mhligai cinta yg dibina atas dsar suke sama suke antra stu sma lain tp drita yg mnimpa..sy skip je laa yg xpntg yee admin..bkn minta smpati skdar bkongsi rase luka dn drita idup sy 

Bermula malam slpas mjlis respsi sy..slpas pnat shrian mlayan tetamu shbt handai, sdre mara jiran dan semua laa..tibe laa mase utk merehatkn bdan..slpas siap mndy dn solat isyak..sy pon baring laa .. Sbb tlalu pnat. . Tibe2 suami datang dan mndesak utk sy ikut nye blik kerumah keluarga nye mlm tuu jgak .. sy mrayu utk tgal beberapa hri lgi di rumah keluarga sy ..

Memandangkn sy pon ank sulong jdi xkn nk biarkn mak ayah n adik je yg kmas2 uma..tp suami ttp bkeras nk sy ikotnye blik smpai jdi 1 ptgkaran antara sy dn suami..dan tnpa sy duga..mgkin scra x sgja suami sy pon mnolak sy smpai sy trsndung ke bucu almari..dan smpai mgakibatkn trbit darah pada dahi sy dn bgkak akibat trsndung .. Pastu suami buat xksah pada sy..tp sy diam dan mnangis tnpa kdgaran suara .. Tp suami ttp bekeras nl bwak sy blik uma keluarga cuma bg kelonggaran smpai ke esok harinye ..

Esok hari nye..sy masih berselindung takod2 family sy npak dahi sy bgkak .. Sy bgthu mak ayah sy trpkse ikot suami sbb bg alasan suami ada emrgncy kje .. Jdi mak n ayah trpkse lpaskn dan brkata xpe laa .. “pg laa sbb skrg kau da ada suami tgungjawab ko skrg ada lah ikot suami ko .. “Dalam keadaan yg sdih dn berat hati sy trpkse mlangkah prgi wlaupn bkn dgn kerelaan aty sy utk tgalkn family sy ..

Bermula laa khidupn di rumah mertua .. 16/5 / 17..alhamdullilah pnerimaan yg baik mulanya..st pon rase bhgia .. Rase skid di dahi pon hlang sketika sbb tgok pnerimaan yg baik dr kedua ibu bapa mertua..malam tu kbtulan kad pgnalan sy trtingal dirumah keluarga sy ..

Dn sy pon bgthu pada suami dn suami ckap xpe laa eaok ptg kite blik amik..sy pon dgn riang ckp ok..esoknye xsbar mnanti ptg..dalam kol 6ptg sy ckp laa n suami..jom blik uma mak jp nk amik ic yg trtgal .. Dan mase tuu mak mertua saja yg ada .. bapk mertua sy xad..tibe2 suami mgamok ckp heboh ko nk blik uma ko wtpe. Sy trkjot dn mgkin sy pk dea pnat .. sy masih dalam nada yg lembut .. Bkata..kalu xad ic nty susah kalu pape..nk g mne2 xad ic..tibe2 suami naik berang dan trus mnumbuk mata sblah knan sy dihadapn mak mertua sy..dan menyepak sy smpai sy trjelepuk jatuh dan mgerang kesakitan ..

Ya allah yg buat sy sedih sgd2 dan xbole lupakn smpai saat ni..adalah sy di pelakukn sbgitu dihadpn ibu mertua sy .. Tp ibu mertua sy hanye brdiam diri dn memerhtikn shja prilaku anaknye..ya allah sikit pon xada rase kasihan dr ibunye utk sy..sy diheret masuk kedlam blik dn masih lagi dimaki hamun oleh suami sy admin .. Smpai kn sy trtdo sbb mnangis smbil mnahan skid..eaok pginye..sy bgon ngan bdan yg skid2 kaki yg sakid dn trase mata sy bgkak .. sy sgke kn mgkin sy tlalu mnangis tuu yg mata mbengkak ..

Tp sy trase skit sgat n pg ke crmin dan tgok mata kanan sy lebam dan mata kiri ada darah beku .. Pastu sy disapa oleh mk mertua .. Nah ubat sapu .. Nanty hlang laa lbam tuu .. Tnpa rase ksihan atau ap2 dgn slmba ibu mertua sy bkata..ok stop kat situ ..

Sy lalui idup sbgai istrinye slme 2hari tnpa disakiti..19 / 5/17 yee sy ingat tarikh tu .. kjadian nye malam sewaktu sy nk tdo dalam anggran kol 1 @ 2 am. Kbtulan mlm tu tgal kami berdua .. Ibu mertua n bapa mertua kbtulan blik kmpng..hmm..sblom tuu suami xad pon tnda2 mara atau apa pon..tp secara tibe2 suami sy cakap xbole trima pkhawinan sy n dea dn ungkit sgala kisah silap sy..sy trkjot dn sgkakn dia skdar brgurau .. dan sy pon ckap..da laa jgn cakp lagi ..

Jom tdo esok nk kje. Tibe2 dea naik hantu agknye. Skli lagi dea mula naik tgan n kaki..bersaksikn tilam, bantal sy dipelakukn sprti mempunyai kesilapn besar..sy di tumbuk pada prot, sy disepak..diterajang sy dispak dan di tampar..kple sy di tumbuk di hntuk ke dinding .. ya allah..kesakitan yg sy lalui cuma allah je yg mgtahui..sy meronta minta jgn diperlakukan sebegitu..sy mryu ..menangis ttp xdi hiraukn oleh nye admin..rambut sy direntap..sy mryu ksakitan..skid pon xad prikemanusian admin..paling menakotkn..dia sehinggakn ambil pisau n mengacukan pisau tu pada sy klu sy trus menangis n bersuara.

Dmi allah sy cuma bdoa dlm aty ya allah andai malam ni malm trakhir aq dlm dunia ni..ko ampuni laa sgla dosa2 ku .. Di usapnye pisau di pipi sy..di lengan sy..dan bkata kalu aq toreh lengn ko .. xad pape kn .. sy xmpu bkta ap2 trus mnangis..dan di bkata kalau aq bnoh ko pon mlm no xkn ada sape yg tahu .. Saat tu sy cuma rdho..xmpu da nk buat ap2..prot sy sakit sbb ditumbuk bkali2 ..

Smpat jugak suami mengugut sy..klu sy brni utk mgadu atau buat report kuarga sy dlm bhye..sy jdi takod dn smakin takot..seterusnye..22 / 5/17 sy meryu utk dia hanta sy utk bkja di kdai mak sy. .tnpa ap2 alasn suami anta sy bkje..st dtg ke kdai mk sy..dalam keadaan mata lebam, dan perot skid sgd2..sesampai di kdai mak btye kn mgnai mata ..

Sy pon bg alasan dgn mgatakn yg sy jatoh..tp keadaan prot yg tramat skit sy pon prgi ke klinik utk buat pmeriksaan..semase buat pmeriksaan doktr meminta kebenaran utk buat check dlman..memandgkn sy bru kwin..slpas buat pmeriksaan .. doktr mbritahu ada kesan bgkak di dinding pangkal rahim kiri kanan sy..dn doktr brase pelik sbb knp bole jdi cmtu ..

sy diam dn ttp bekata xtahu..dn bg alasan sy jtoh..dn dktor btye knp ada kesan lbam di mata dn peha dn bdan sy .. Sy ttp ckp sy jtuh..dan dktr pon pcye..dn bg sy ubat tahan skid dn kecut bgkak..dn mnasihatkn sy supye utk smntra smggu sy xdibnarkn bersam sbb tkod keadaan mnjdi lgi truk..sy blik dn mk suruh sy brehat dirumah shngga ptg suami dtg jmpot..ptg kol 6 suami dtg jmpot sy utk blik kerumahnye ..

Sy ckp sy skid dea ckp ala skid je nty baik laa..sy diam .. Mlm tuu dia nk brsama sy mryu ckp ay skid .. Dea ttp memaksa..tp sy xmpu sy tolak nye dan skli lgi dea mgamok tp kli ni x tumbok sy cuma dea spak dn ketok2 dn mki hmun sy..ay xmpu buat ap2 .. dn mnangis shja .. Haa lupa lak nk ckp kt atas tdy..ble blik uma nye..uma akan di rantai dan di mgga..sy xdibnarkn keluar utk bknaln atau bsmbg dgn jiran dpn atau kiri kanan uma ..

Pintu uma xdibnarkn bkak sesuka hati ..

Esoknye sprti biase dea hntar sy ke kje dn ptg di jmpot ..

25/5 / 17..sprti biase sy pagi sy dihantar pg bkrja ptg kol 6 di jmpot dn kmi xtrus blik ke rumah tman .. Kami snggah sbntr dirumah kmpong nye ..

Utk menjenguk mak n ayah mertua..smpai disana..sy cma buat cmbiase laa xnk tunjuk ksakitan sume … cma sy jdi pndiam..dn bpak mertua myapa .. Knp ni ni snyap je skid ke ke xsht .. Sy ckp pnt n xshat ..mk mertua diam .. Bpak mertua pon keluar .. Pastu sy tgok suami mrgurau snda n mak mertua sy ..

Sy diam je .. Mk mertua tye sy da mkn ke..sy ckp da..dn dea tye da mln ubt sy ckp da..suami smpok dn ckp..ah mak xpyah nk amik brat sgt dia ni org lua xpayah nk lbh2 take care dea..sy snyap dn tunduk .. Mak. Mertua cuma bdiam .. Sblom blok sy ckp berbisik n mak mertua sy .. Mak jom blik lendu..sy tkod nk blik nanti suami pkol lagi sy da xtahn hidop cmni .. Mk mertua dgn slmba brkata..xpe sabar laa skid .. esok2 tuu ok laa..luluh aty sy..dgn brat aty sy mlangkah juga mgikuti suami blik ke rumah taman ..

smpai je rumah..tutup pintu mgga sume..suami trus trkam sy..dan tye apa sy ckp n mak dea. Dn ckap sy mgadu ke..menangis2 sy mnidakkn..skli lagi sy di spak dan ditolak kelantai..smbil bkata. Dah esok ko jgn ckp ko nk kje .. Ko dok uma ni diam2..sy xdibnarkn bkje ..

29/5/17 pagi tu dea ckp pg siap jp g nk anta p kje. Dgn pntas sy siap .. Dn dea anta sy ke rumah mak sy .. Kbtulan mak pon sapa suami .. Ptg nty bbuka sini ye..dgn sinis dea mnjawb ok..tp sy xrse dea akn berbuka umah family sy..smpai ptg kol 6ptg sy pon call suami tye..jdi x berbuka n family sy dea ckp aq xnk berbuka n family ko .. Klu ko nk brbuka ko berbuka je laa..pas berbuka aq jmpot ko .. sy pon cakap baik laa ..

Sy xnk kcilkn aty family sy ckp mgki suami xampat nk brbuka sme sbb ada kje tkod lewt .. 15mnt pastu tibe2 suami smpai uma mak sy .. Kami berbuka bersama .. Pas brbuka kol 8mlm sy kmas2 dan ikot suami blik..sblom tu kmi singgah kmpong suami amik laok mk mertua bg..pas tu trus blik uma tman..macm biase laa uma akn di mgga ..

Sy siap kmas2 uma sapu ala kadar lapat bju sume sy pon dok dpn tv tgok tv brsma suami .. Mulanye dea gelak2 dan bgurau snda n st .. Tibe2 dea naik berang dn tibe2 maki hmun sy tnpa sbb dn skli lagi ungkit kisah silam sy. . N tnpa belas kasihn skli lgi myepak dgan skuat hati nya kearah pipi sy tp sy smpat elak dn hnye mgenai telinga sy..3x dia menyepak kiri kanan pipi sy tp hanta mgenai telinga..tlinga kri sy tibe2 berderu atau pana xdgr apa2 .. sy maryu mnangis meminta smpati n belas kasihn .. Tp ttp diendahkn .. stgah jam lpas ty dea blembut n meminta maap sbb pkol sy. Tp telinga sy ttp rase beru pana n xdgar sgt.

Esoknye 30/5 / 17sprti biase dia hntar sy blik uma mak sy .. Mase tuu xpk lain..tp tlinga still skid lagi dn xdgr sgd..dan sy rse tlinga cm berair bile sy korek guna ppengorek tlinga sy tgok kesan air bcmpor drah . sy pon buat kputusan utk pg keklinik..di klinik doktr check dn mndapti di keliling gegendang telinga sy trdpt drah beku dn ada pndarahn..3org doktor yang mgesahkn..apabila doktr tgok laporan..smggu sblom tu sy da ada dtg klink dn ada ksan1 lebam dn bgkak dlm perot kt pgkal rahim doktr xsdp aty dn doktor btye ..

Dan meminta sy utk bkta jujur ​​sy ttp x mnjwab smpai doktor buat andaian sy didera oleh suami..dn tibe2 airmata sy jtoh dktr pon trkjot dn trus pgil mak sy yg kbtulan mnemani sy keklink..dn. Mmberitahu sgala2nye..berjujurai airmata mak sy bile dpt thu sy didera dn diplaku sbgitu ole suami..dktr mnasihat kn sy dn mak utk buat laporan polis ..

6/6/17 sy dipgil pjbt agama dan mereka minta sy mnceritakn sglanye..sy mncritakan sgla nye dr AZ..dan alhamdullilah atas printah pihak jabatan agama islam..sy skli lagi dibnarkn utk trus tgal diruamh keluarga sy shngga sty tarikh lain sblum sy dn suami di pgil utk kaunseling.

Dan sblom tu sy skli lagi di minta utk mbuat 1lagi laporan polis atas arahan pjbat agama tidak mbenarkn sy dibawa blik utk tgal bersam atau keluar bdua dgn suami..dan pihak agam islam meminta sy utk memikirkn kptusan smada utk trus brsam atau membuat haluan masing2 memandgkn keadaan yg sy lalui..mental dn fizikal sy didera..pkwinan yg tlalu singkt tp pnoh dgn pndritaan dn mpi ngeri .. 14hari idup bersama suami bgaikan mpi ngeri yg muncul dlm idup sy ..

Tp hakikat tuu laa knyataan yg sy lalui..mgkin ALLAH masih syg kn sy dan masih ramai org yg mndoakn sy utk sy selamat dn dpt lari dr sorang suami yg bgaikan binatang .. Ya allah .. Kejam sungguh dia mempelakukan sy .. Semoga Allah sahaja yang akn mbalas sglanye..amin ..
Trima kasih admin n semua ..

Doakan keselamatn dan keaihatan sy..sbb sy msih ada rawatan dgn pkar telinga ..

Sumber: KRT



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.