Header Ads

Menurut Kajian, Pemandu Kereta Yang Teruk Merupakan Anak Sulung..


Loading...

Tahukah anda, pemandu yang teruk merupakan anak sulung?

Anak sulung adalah anak kebanggaan ibu dan ayah, selalunya anak sulung sering dikatakan seorang anak yang sangat bertanggungjawab dalam pelbagai hal. Namun dalam hal yang satu ini, mungkin anak sulung dikatakan sedikit lemah. Sekiranya anda adalah anak sulung dalam keluarga, mungkin anda kurang bersetuju dengan hasil kajian ini.

Menurut kajian terbaru daripada Privilege Car Insurance, anak sulung dalam keluarga adalah pemandu kereta yang teruk berbanding anak kedua dan seterusnya.

Satu kajian telah dijalankan, dan terbukti bahawa adik-beradik sulung mempunyai daya pemanduan yang teruk. Kira-kira 89% daripada anak sulung ini suka memecut, 35% seringkali mendapat saman, 47% suka memotong barisan dan 46% suka menggunakan lorong kanan.

Lebih daripada 30% menggunakan telefon bimbit, dan 17% menggunakan make-up ketika memandu.

Daripada kajian itu juga, kesemua faktor pemanduan yang tidak baik juga menjadi punca kepada kemalangan jalan raya.

Walau bermacam cabaran sebagai anak sulung dengan masalah jantinanya sebagai perempuan, namun kamu tetap mempunyai banyak kelebihan. Jangan peduli apa-apa orang nak kata kepada dirimu kerana kamu adalah seorang kakak yang baik untuk adik-adikmu. Sebagai bukti, kamu mempunyai kelebihan yang tidak dimiliki oleh anak bongsu, kerana anak sulung perempuan itu selalunya menjadi isteri idaman setiap lelaki.


7 Sebab Kenapa Anak Sulung Perempuan Menjadi Isteri Idaman.

1. Kamu seorang yang jujur.

Hal ini kerana kamu selalu berlaku jujur terhadap kedua ibubapa kamu, jadi jujur adalah sifat neutral yang kamu miliki. Inilah sebabnya kamu menjadi sebab kenapa dan sesuai menjadi isteri idaman setiap jejaka di luar sana. Siapakah yang tak mahu seorang isteri yang jujur kan?

2. Kamu bersifat optimis dan berdikari.

Walaupun dilahirkan sebagai anak perempuan sulung, kamu mempunyai tubuh badan yang kuat dan berdikari. Kamu bukan sahaja dapat membela nasib kamu sendiri bahkan dapat membela nasib adik-adik kamu serta keluarga kamu sendiri. Sebab itulah kamu menjadi idaman lelaki.

3. Kamu Seorang perempuan yang selalu melindungi adik-adikmu.

Perempuan itu diperlukan bukan sahaja untuk kecantikan secara fisik sahaja, namun faktanya lebih gemar bersama lelaki yang kuat dan berdikari. Oleh kerana kamu anak sulung, kamu memiliki tanggungjawab untuk menjaga adik-beradik selain mampu menjaga diri sendiri sekaligus dalam mengurus hal ehwal adik – beradik.

4. Anak perempuan sulung biasanya pandai memasak.

Sudah pasti kamu biasa memasak dan membuat kuih mueh untuk adik beradik atau orang tua kamu. Sifat ibu yang menjaga keluarga cenderung untuk dimiliki oleh kamu. Bukan sahaja kelebihan memasak,selari dengan sifat lembutnya juga membuatkannya menjadi isteri idaman pada amnya.

5. Kamu pendengar yang baik.

Oleh sebab kamu sudah terbiasa mendengar celoteh-celoteh dari adik mu, maka jelas sekali bahawa kamu pendengar yang baik. Kamu juga mendengar keluhan kisah adikmu dan tidak jarang memberikan adik kamu untuk jalan keluar. Bukan sahaja pendengar yang baik, kamu juga dianggap isteri idaman kerana kemampuan kamu untuk mengendalikan segala situasi masalah.

6. Anak sulung perempuan merupakan calon ibu yang baik.

Macam mana menjadi isteri idaman? Kamu kan sebagai anak sulung perempuan yang sudah terbiasa menjaga adikmu. Kamu selalu membantu ibumu membuat kerja-kerja rumah disaat ibumu menguruskan adik-adikmu yang lain. Apabila terbiasa dengan menjaga orang lain maka jelas kamu mempunyai peribadi yang bertanggungjawab.

7. Anak sulung perempuan terkenal dengan kerajinannya.

Kamu selalu membantu ibubapa membersihkan rumah disaat ibubapa kamu keluar atau pergi berkebun dibelakang rumah. Kamu melakukannya dengan ikhlas dan bersemangat kerana anak sulung perempuan juga adalah tumpuan keluarga. Ini membuktikan kamu seorang anak yang rajin yang tidak harus diperselekehkan.

Kepada anak perempuan yang sulung, kamu sangat beruntung dapat menjadi isteri idaman setiap jejaka di luar sana!

Sumber: https://sinar.my & https://baituljannah.com



Loading...

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.